Follow on Bloglovin

Kaela

Vem är Kaela?
 
Jag tänkte berätta lite om den viktigaste personen i mitt liv, som tar upp så gott som all vaken och sovande tid och som kommer att ockupera stor del av denna blogg.
 
Kaela föddes den 2 maj 2015, 10 dagar tidigare än beräknat. Hon har ljusbrunt hår (dock inte så mycket ännu) och hennes ögon har inte fått sin rätta färg ännu (de är väldigt mörkgråa längst ut, men bruna längst in, och med både en mamma och pappa med bruna ögon borde nog ögonen bli bruna även på henne).
En mini hand, bara ett par timmar gammal.
 
Hennes ansikte kommer inte att visas på bild här i bloggen, då vi har valt att inte visa det i sociala medier då vi vill att hon själv ska få välja vad som finns på internet. Så den dagen hon säger själv att hon vill vara med, då får hon det!
 
Hon är nog världens gladaste bebis och har varit det sedan hon föddes. Hon är otroligt sällan ledsen och när hon väl är det, då vet man att det är något som inte står rätt till. Hon älskar att träffa nya människor och sitter lika gärna i en främlings famn som våra famnar. Men hon är också en väldigt bestämd tjej som skruvar sig ur armarna på en när hon inte vill vara i famnen, hon säger ifrån när hon vill ner på holvet och leka eller när hon vill upp i famnen igen. När hon var tre veckor sov hon hela natten igenom för första gången utan en enda måltid, sedan fortsatte hon göra det av och till tills hon var 2 månader då hon började sova nätterna igenom utan matning och det gör hon än idag. Ibland så undrar jag om det ska vara så lätt med ett barn, jag menar vi får ju sova på nätterna och hon är glad. Meeeen det lär jag få äta upp om vi någon gång får fler barn, för då blir det säkert tvärt om...
 
Kaela är ett OTROLIGT aktivt barn. Hon kan leka i timtal utan att bli trött. På dagen sover hon vid två tillfällen, vid ca 11 sover hon ca 30 min och sedan vid 15 sover hon ca 20 min. That's it! Resten av tiden är det fullt ös! Hon sitter inte still en sekund och det är absolut ingen bebis du ligger still och gosar med, det har hon inte tid med... Min mamma kallar henne för Vilda bebyn.
Såhär ser alla bilder jag lyckades få till på julafton ut! Hon VÄGRADE sitta still så det blev endast EN lyckad bild där hon sitter stilla, och den har jag serietagningen att tacka för!
 
Hennes favoritmat just nu är tortillini. Hon älskar att titta på Babblarna och Minions och just nu pratar hon för fullt: Mamma, pappa, tutte (nappen), titta, Dadda, Diddi, aaaadaaa... Det är favoritorden just nu.
 
Hennes namn är väldigt unikt. Det är ett gaeliskt namn som betyder liten och rättvis och endast tre andra personer i Sverige bär namnet med samma stavning. Namnet uttalas Kejla.
 
Japp. Det var en liten beskrivning av världens bästa lilla person! 
 

Kommentera här: