Follow on Bloglovin

2 veckor in

Hej!

Livskarusellen rullar på och det är svårt att hinna med allt jag vill göra. Men nu har Robin fått läst in sig på LCHF och vi har kommit igång på riktigt både han och jag. I 2 veckor har vi bara lagat LCHF, men förra helgen blev vi medbjudna att bo på hotell i Sundsvall och då blev kosten si och så.

Hur mår jag då? Suveränt! Min mage är inte i uppror, jag känner mig inte uppsvälld och jag har inga cravings!! Det är faktiskt helt sjukt, för oavsett bilket kostprogrm jag provat med under alla dessa år, så har jag haft cravings efter snacks och godis. Men det är som bortblåst.

Jag undviken stressen att mäta/väga och äter tills jag är mätt. Majoriteten av maten på min tallrik består av kött och grönsaker, och en mindre del sås etc. Jag blir lagom mätt och står mig till nästa måltid utan problem.

Min dag ser ut såhär:
Runt 05.30-06.00 Frukost, då äter jag oftast 1-2 kokta ägg och dricker vatten.
Kl 09.00 Mellanmål (annars skulle jag inte klara mig till lunchen), blir oftast en smoothie eller en skål chiapudding med smoothie.
Kl 12.00 Lunch, gårdagens middagsrester, kött/fisk/vegetariskt/kyckling, grönsaker och eventuellt någon sås.
Runt 17.00-18.00 Middag, Kött/fisk/vegetariskt/kyckling, grönsaker och eventuellt någon sås. Ibland har det även blivit något hembakt lågkolhydratbröd, ex när vi åt kebab och hamburgare.

Sedan ärer jag inget kvällsfika. Inte ens igår kväll när vi var barnlediga och var vaken längre än vanligt och tittade på tv. Jag blev helt enkelt inte ens sugen. Och DET, det kan jag lova är rejält kors i taket för mig!!

Vad har då hänt på vågen? Ja där har det inte heller stått still. - 3 kg!!! Och då har jag inte tränat pga att jag har jätteproblem med hälsporre just nu... Visst är det väl fantastiskt? Hae jag kört ett annat kostupplägg hade dessa 3 kilo kommit först efter total kaloriuteslutning och dagliga dubbla träningspass. Det känns fantastiskt!
Jag förstår ju att det just nu är vätska som jag har tappat (midje måttet är så gott som oförändrat), men det bådar gott för framtiden. Det jag väger nu har jag inte vägt sedan innan jag var gravid. Och tappar jag ett kilo till är jag nere på vikten jag startade på när jag blev gravid med Kaela. Och det skulle kännas fantastiskt för den vikten har jag jagat länge nu!!

Nu tänker jag kriga på med samma tänk!👏🏼👏🏼

(null)

Kommentera här: