Follow on Bloglovin

Testar något nytt

Efter att ha lagt på mig massa kilon pga stress mellan 2010-2013 har jag kämpat med att tappa min övervikt. Men det har alltid kommit något i vägen. 2013 gick jag ner 10 kg, men hade fortfarande all stress kvar i mitt liv och fick problem med hjärtat. Jag fick strängt träningsförbud under tiden det behandlades och jag gick upp allt jag tappat igen. Där och då ville jag bara ge upp, krypa in under en stor fet jävla sten någonstans långt in i skogen och inte komma ut igen...

Jag valde hälsan före karriären och avslutade min anställning på företaget där stressen var och lyckades gå ner 8 kilo under ett år. Meeen så i augusti 2014 så fick vi det glädjande plusset på graviditetstestet och jag valde att fokusera på barnet i magen, jag skulle ändå gå upp i vikt och tänkte att jag tar allt sen när barnet är fött.
Men eftersom jag fortsatte studera under höstterminen efter Kaela fötts och det var fullt upp med dubbla jobb utanför studierna så fick det vänta än en gång. 
Nu under början av 2016 har det verkligen varit fullt upp med lägenhetsförsäljning och husköp.

MEN! Nu är det dags!
Jag ska kickstarta med en Modifast-kur fram till maj tänkte jag. 7 maj åker vi nämligen till Italien och då vill jag gärna ha tappat lite i alla fall.
Min frukost, lunch och kvällsfika alla dagar framöver.

Jag hoppas jag står ut. Jag vet hur dålig karaktär jag har och hur lätt jag ger upp på mig själv. Men jag försöker tänka att jag gör det för Kaela, för att jag ska orka leka med henne så mycket som jag vill kunna göra. Sedan har jag ett mål att gå ner så pass mycket att jag blir berättigad till en bröstförminskning. 
Jag har så gott som alltid haft stora bröst, men när jag slutade med p-piller urartade det och nu står jag här med bröst som orsakar stora besvär. Jag har problem med rygg, axlar, har fått gamnacke av all tyngd på framsidan av kroppen, har ofta huvudvärk och det finns typ inga kläder som rymmer mina ballonger och när jag väl hittar kläder sitter dem som en säck potatis på lvriga kroppen, men tight över tuttarna. Kan säga att det är allt annat än roligt..

Kommentera här: